TRX video – príťah TRX úzky úchop

Príťahy TRX úzky úchop
(veslovanie)

– posilnenie svalov chrbta a paží,
– spevnené celé telo,
– pri cvičení sa neodrážate, ale pracujete len s pažami,
– popruhy sú stále napnuté,
– správne dýchanie – pri napnutí svalu výdych,
– ak je záťaž veľká, urobte menší krok dozadu (pri malej záťaži krok dopredu) a regulujte aj počas cvičenia.

TRX = Total-Body Resistance EXerciese = cviky pre zaťaženie celého tela

ČO JE TO?
Cvičenie vlastnou váhou.
Cvičenie, pri ktorom realizujete pohyby telu prirodzené.
Skvelý doplnok pri posilňovacích cvičeniach (môžete celý tréning odcvičiť len s TRX alebo sa zamerať len na niektoré svalové partie a ostatné odcvičiť s činkami).

VÝHODY:
– Zlepšíte si stabilitu, koordináciu a pružnosť tela;
– znižujete riziko zranenia a zvyšujete výkonnosť vďaka rovnomernému rozloženiu záťaže;
– budujete silné a stabilné jadro, ktoré je základom efektívneho a účinného pohybu ľudského tela;
– precítite svaly, o ktorých ste ani nevedeli, že ich vôbec máte;
– môžete ho prenášať a používať kdekoľvek ste.

PRE KOHO JE URČENÝ?
Cviky je možné stupňovať a záťaž sa reguluje polohovaním tela, preto je určený pre každého, či už začiatočníkov (odporúčam však konzultáciu so skúseným trénerom pre správne držanie tela a správne prevedenie cvikov, zo začiatku je to náročné) alebo skúsených športovcov.

PODSTATNÉ ZÁSADY:
1. Správne držanie tela a nastavenie jeho polohy (počas celého cvičenia je potrebné mať spevnené celé telo, preto odporúčam pozrieť si nejaké videá alebo navštíviť skupinové cvičenie TRX).
2. Menšia záťaž = väčší uhol (podlaha a poloha nôh),
väčšia záťaž = menší uhol (podlaha a poloha nôh)
3. Popruhy majte počas cvičenia a prevedenia opakovaní stále napnuté.
4. Popruhy neodierajte o paže, aj keď vám to môže uľahčovať daný pohyb, radšej znížte záťaž.
5. Popruhy udržujte v rovnakej dĺžke počas celého cvičenia.
6. Telo udržujte v rovine ako pri cvičení plank/doska a neprehýbajte sa v krížoch.
7. Žlté značky používajte na správne nastavenie dĺžky trx pri jednotlivých cvikoch.

Zuzana Švihlíková

*Slovak version - Som Medzinárodná online podnikateľka, mentor, motivátor, bývalá INBA pretekárka, fitness trénerka, poradca vo výžive a obyčajná žena. *English version - I am International online business woman, mentor, motivator, ex INBA competiter, fitness trainer, consultant in nutrition and normal working woman.

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezabudnite na požadované pole